Sunday, January 9, 2011

Jika saya DIMURAHKAN rezeki berstatus Hartawan $$$

Assalamualaikum....

kenapa sy menulis begitu..ia juga dipandang sebagai satu doa dari saya agar Allah SWT mendengar isi hati saya...

tika menonton rancangan Majalah 3 malam minggu yang lalu.. terlihat satu segment mengenai sekumpulan orang-orang kurang upaya membuka perniagaan dobi sendiri.. Alhamdulillah, walaupun mereka mempunyai kekurangan.. Allah SWT memberikan mereka kelebihan untuk berani memceburi bidang perniagaan...

Sedang menikmati makan malam sambil menonton Majalah 3, tiba-tiba hati saya terdetik..dan mungkin berangan depan rezeki....hiksss camner tu...? tau tak apa yang sy fikirkan..?

Tiba-tiba saya terfikir..seandainya sy dan suami memperolehi rezeki yang melimpah ruah sehingga tahap hartawan atau pun jutawan... (mungkin mustahil..buat masa ini..tapi manalah tahukan?..Allah Maha Besar..Maha kaya..).. saya nak bukak 1 perniagaan lain..bukan untuk saya.. tapi untuk mereka-mereka yang memerlukan...

saya berangan lagi..seandainya sy seperti Linda Onn (ini contoh ja) yang mungkin sudah berstatus jutawan... mungkin saya akan bukak perniagaan lain..contohnya..seperti kedai dobi ker..kedai makan ker.. apa-apa lah yang rasanya logik.... sy akan ambil mereka yang kurang berkemampuan (dari segi fizikal dll) untuk menjadi pekerja..( ia sebagai sumber pendapatan) HASIL KEUNTUNGAN pula... saya akan agih-agihkan kepada pusat-pusat kebajikan yang memerlukan sebagai zakat... saya lebih concern kepada anak-anak yatim.. yatim piatu.. dan juga sebagai sumber peluang menyara keluarga buat ibu/bapa tunggal yang daif..dan ramai tanggungan...

Ya.. Allah... mungkin sy adalah orang yang paling bahagia ketika itu kerana sy dpat melihat mereka tersenyum seperti insan lain... terutamanya Anak-anak yatim piatu...

hurm.. hari ini saya hanya mampu berangan tentang perkara ini.. tapi itu adalah doa sy untuk diri kami didunia dan bekalan kami diakhirat....

ini juga sebagai DOA... :)

Jika ada sesiapa diluar sana ingin menggunakan idea ini..Alhamdulillah... tapi jom lah berkongsi bersama tentang pandangan ini.. mungkin sy hanya mampu memikirkannya..tapi mungkin ada rakan diluar sana yang mampu merealisasikan impian itu... Tak perlu meminta izin dr sy untuk untuk membuat kebaikan dibumi Allah SWT..cukuplah jika kita berkongsi pandangan dan angan-angan untuk melihat mereka tersenyum...

InsyaAllah.....

** jika suatu hari sy memang sudah jadi hartawan jutawan... " Tolong Ingatkan Saya ye..." hihihihi

No comments:

Post a Comment