Sunday, April 29, 2012

saya gembira...Alhamdulillah!

Alhamdulillah....
Syukur masih di beri kesempatan merasai nikmat yang Allah SWT berikan...

Hurmm... boring je kan blog ummi Almas Madihah ni.. posting pon 2 3 bulan sekali.. 

Bukan apa, banyak input dan cerita nak disampaikan disini, tapi kekangan masa tu tak dapat merealisasikan semuanya.

Sekarang saya dah pakai Hp yang agak...hurmmm.. ok la..Android katenye... ingat dah boleh berblog via HP je... tapi Android ni mcam takde Blog logo oren putih yang boleh di muatturun la.. yang lain tu cam tak best je application dia.. macam best lagi nk berblog pakai Ipod touch... bluweeek!

Uolls nak tau tak.. baby saya dah berusia 10++ bulan dah.. dia semakin bijak..semakin lasak... dan semakin memahami apa yang dia dengar dan lihat... tu yang buat rasa cam nk balik ontime... dan malas nk pegi keje lepas hari cuti... sebab ridu Oshin... hari sabtu hari tu.. Almas Madihah cuba miming lagu Teresa Teng...siap tarik suara lagi..kami dengar tergelak-gelak ( tapi gelak sorok²..sebab tak nk Almas perasan..nanti dia malu and stop singing....). Kejadian semalam pulak.. dia macam berusaha nk bukak atau selak baju dia...sampai merengek rengek... baba dia ingtkan ada semut gigit.. kami peratikan je apa dia nk buat sebb kat tangan dia tengah pegang tiub medela pump ummi.... (kami pikir apa yg dia marahkan sangat ni...) hurmm.. rupanya dia nk selak baju sebab nk letak tiub pam kat Cik B dia...!!!! hahahahhahahaha...gelak guling guling....bahaya ni..Almas dah pandai nak tiru aksi ummi pam susu...hahahha love u baby!!

Bila Almas dah semakin besar.. saya pon kena rerajinkan diri memasak untuk dia... apa orang kata.. menyediakan yang terbaik untuk anak..?? hah iyer la tu... oleh sebab itu saya sangat rajin google recipe baby... ada tengok 1 blogni ... dia sangat men-impress saya  untuk memasak yang lain dari menu biasa yang sering digunakan oleh mak-mak kita dulu.. ( ini dari sudut pandangn saya dan sekeliling ya...yang lain adalah tidak dimaksudkan.. :) )

Bila baby suka makan apa yang kita masak... hati saya pon gembira dan berbunga-bunga.... sesambil meneruskan BF selagi mampu...caiyok!

ok jap lagi saya nak post menu ujung minggu almas yang di bega sikit mengikut kesesuaian mybaby... ok okokokokokokokokokokeeeyyyyyyyaaahh... hahahhaha... adoi mabuk aku ni!

No comments:

Post a Comment