Friday, May 18, 2012

iklan nuffnang berjaya dipmerkan..!

Alhamdulillah....

hmmm..tadi saya ada post entry pasal nk tampal iklan dari nuffnang kan. memang tak berapa senang dan tak juga berapa susah...tapi kalau orang yang macam saya ni yang sangat zero IT ni..memang agak kalut la... tersangat kalut ok!

tapi berkat kesarbaran dan dan perhatian yang betul-betul punya belajar.. alhamdulillah... iklan itu sudah ada.... bagaimana caranya???

ok. saya memang tak pandai kalau hendak buat tutorial pasal nak memulakan meletak iklan tersebut, sebab based on experience tadi.. memang sangat mudah untuk membuat carian pasal tutorial untuk meletak iklan di blog..tapi INGAT...! tidak semua code yang diberikan adalah sama dengan yang ada pada kita. mungkin sedikit sama tapi hasilnya agak berlainan.

Banyak jugak saya cari.. dan kebanyakkan tutorial amat mudah diikuti.. tipi malangnya bila carik code yang ada dlm edit HTML kita, tidak ada...KECEWA...!

ok. bagi mereka yang seangkatan dengan saya... yang sangat zero IT kan, kalau nk letak iklan kat header dan slide bar menggunakan add gadget .. cara ini amat mudah rasanya berbanding dengan mencari coding. akan tetapi untuk meletakkan iklan di between content agak mencabar.

apa yang saya buat? saya google dan buat carial tentang tutorial tersebut dan cuba compare atau cari coding yang ada dalam coding kita ( dalam edit html) dan kena try and error. last-last saya jumpa juga... terima kasih pada blog Lyssa dan The Kiz Garden yang banyak membantu dalam soal ini. huh lega... first step yang korang kena buat kenalah daftar atau sign up dulu kat www.nuffnang.com.my yer. selamat mencuba

No comments:

Post a Comment