Thursday, March 14, 2013

Peplum cantik. ! tapi ...

Assalamualaikum,

Salam Jumaat buat semua penghuni alam di bumi Allah ini...

Semalam nak buat entri mengenai baju peplum. Tapi tidak berkesempatan.. sebab semalam rasa terlalu letih sangat bila hampir seharian terlibat dengan photo shoot.. berbakti dengan tempat carik makan..hoho... :)

Pelbagai corak dan warna yang amat menarik hati... Sampai rasa teringin sangat untuk memiliki satu dari pelbagai jenis yang ada. Tak perlu la gambar hiasan ye... sebab rasanya semua orang kenal peplum..

Dah lama sangat teringin nak pakai..cuma.....

Terbantut selera bila ternampak seseorang yang mengenakan peplum tersebut yang saya nampak agak kurang selesa... (maaf ini cuma pandangan saya dan meletakkan diri saya pada si pemakai..dan berfikir..orang lain juga akan nampak apa yang saya nampak ketika itu.)

Saya tidak pasti adakah baju peplum ini perlu digayakan dengan mengikut bentuk badan..atau sememangnya ia direka seumpama itu dan mungkin juga meterial kain yang digunakan juga memainkan peranan penting kat sini.

Bukan apa ye.. bukan semua.(ingat bukan semuaaa).. tapi ADA yang saya lihat.. wanita yang manis mengenakan hijab di kepala.. akan tetapi bila mengenakan peplum di badannya... mungkin beliau tidak perasan bahawa segala bentuk badannya kelihatan..termasuk setiap garisan pakaian dalam (atas) ..juga kelihatan dengan jelas...ini lah sebab saya rasa peplum tidak sesuai dengan saya untuk dipakai di "luar" ...  kalau peplum yang bercorak penuh mungkin kurang sikit kesan khas berkenaan... :P

Sekadar renungan untuk diri sendiri...sharing is caring ... :)) 
Jadi kalau tingin sangat nak pakai.. nampaknya perlu bergaya di dalam rumah saja la kot.. hahahhaha...

Wallahualam...


8 comments:

  1. sama laa...sally tak beli peplum sbb susah nk sorok perut :(

    ReplyDelete
  2. huhuhu...tu la tu la tu la tu la....kain kot...ade kain yg tebal tu wpon ikot bentuk badan tp takde la nk nmpkkn garisan2 yg hado..huhu...kesimpulannya??? bergaya la ikot body! ehh..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. maybe kain la kot... hermm.. ko ada koleksi baju ni ker? hahhaha

      Delete
    2. memey takdok laaa...aku sedor diri!hahahahahha

      Delete
    3. hadoiii.... tepuk dahi aku! maaf la yer... tiada niat lain....

      Delete
  3. bergaya & bercantik utk suami mmg dpt pahala berganda. (dlm hati, peplum tu hape ek? haha...nampak naw jakun ieta nih)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. ieta kena google la..hahhaha

      Delete