Monday, April 30, 2012

Speacial weekend for my baby

 Assalamualaikum,

Weekend lepas agak istimewa buat baby Almas Madihah, Ummi sangat rajin buat menu baru...
minggu lepas, ummi ketepikan rasa malas tu..hahahah..dan tekat buat 1 menu yang berasaskan telur. Since nurse dah bagi green light untuk cuba telur... oh yeah..!

Cubaan pertama ummi buat puding oat...for breakfast hari sabtu... tidak berapa menjadi sebab cubaan pertamakan...isi semua ok..cuma tak perapa kenyal... tak pe..tak pe..boleh cuba lagi...

Untuk lunch, ummi buatkan pasta pula.. ini first time juga almas makan makanan yang ada cara timusan..ada gunakan bawang..ada gunakan cheese, first time juga gunakan unsalt butter dan olive oil.. hah.....verii the first time kan..??? so lihatla gambar kat bawah... ini lah hasilnya... ;)

( Puding oat & Vege Organic Pasta)


Yang di bawah ni pula.. menu untuk hari Ahad , ummi buat pancake  dan menu luch seperti yang anda lihat.. kekonon nk buat sweedish meet ball.. tapi tak baper nk jadi ball sebab daging agak kurang... (ini pon cubaan pertama Almas makan daging..) so kalau melayu cakap..macam begedel cop la..hahahah kedengaran agak omputeh gak la... tadaaaa..




Ok... nampaknya.. minggu lepas adalah minggu serba cubaan pertama... untuk alaham telur..nampaknya almas ok.. boleh cuba lagi menu berasaskan telur.. ummi gembira Almas Madihah berselera dengan menu-menu baru ini..syukur alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment