Thursday, April 28, 2011

Meaning of 3 P in my WORKING life..

Assalamualaikum...

Sudah jumaat...sangat indah hari ni kerana, pepagi kita telah dihujani dengan hujan rahmat membasahi bumi...Alhamdulillah...

Semalam menjalani kehidapan kerja seperti biasa.. cuma ada sedikit penambahan kerja yang walaupun dipandang sikit..tapi peritnya cukup dalam sehingga menggoyahkan 3P yang saya semat elok dalam diri setelah mengalami kemurungan emosi...

Apa itu 3P?
ah...takde pape pon..cuma saya gunakan perkara itu sebagai moto saya agar tidak down sgt bila berhadapan dengan kerja-kerja yang sukar mahupun berhadapan dengan manusia-manusia yang mungkin kurang membantu dalam perkembangan ke arah kehiduan yang sihat..muahahhaha... macam ape entah..

3P dalam hidup saya buat masa ini ialah

1) POSITIVE 2) Professionalism 3) PEACE...

Dalam mana pon kita sabar kadang-kadang ada juga batasnya kan.. tapi tidak tahu kenapa kali ni penatnya terasa sgt sampai terasa nak bertukar menjadi orang lain... huh..sgt sukar... tapi alhamdulillah... perkara itu dilalui juga.. cuma impactnya...saya sendiri yang rasa.. orang lain... they can give me ..moral support... biasalah dalam kerja kena ada sikap professional.. walaupon tidak se-pro mana... perlu juga saya menjaga hungan sesama rakan sekerja.....

Sikap positif tu sejak akhir-akhir ni tercabar pulak...saya tidak tahu kenapa? mungkin kah ini namanya pembawakan?? tidak mungkin...tapi tekanan kerja yang tiada kerjasama kot..atau.. mungkin itu perkara mudah bagi mereka.. tapi bukan saya??? owhh..kenapa saya perlu beratkan kepala dengan maslah enteng seperti itu.... mungkin ada sebab lain...

tapi series...kalau saya amalkan bebetul 3P tu.. Peace..adalah habuannya... anda akan gelak sentiasa walaupun ada beban besar dibahu anda...

saya pon tidak tahu apa susunan ayat saya diatas ni bagus atau tidak..sememangnya sekarang saya menaip apa yang ada dikepala otak je..tanpa editing...atau rangka karangan yang baik untuk disampaikan disini... yang sebenarnya saya seorang yang tidak ada bakat mengarang... bakat membaca boleh la.....

arrghhhh..saya merepek lagi... ok lah.. mau pergi ke dunia nyata dulu.. daa..

wassalam..

No comments:

Post a Comment